نشریه هوش و معرفت شماره 3

معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان ؛ پس از تهیه ، تولید و توزیع 2 شماره نشریه « هوش و معرفت » در نوروزهای 91 و 92 با تیراژ 30 هزار جلد، امسال هم اقدام به تهیه ، چاپ و توزیع نشریه « هوش و معرفت 3 » با محتوای ...

   صفحه اول

   معاونت سازمانهاي اجرايي ››
   معاونت تشكلهاي مردمي ››
   معاونت ادارات و كارخانجات ››
   معاونت فرهنگي ››
   امور بانوان ››
   محصولات

   لينکهای مفيد

   نظرسنجی

   بایگانی اخبار

   ورود مديران

   ورود همکاران

   ورود کاربران






  ورود کاربران عضویت در سایت راه بهشت را به علاقه مندی های خود اضافه کنید راه بهشت را صفحه خانگی خود کنید خبرخوان سایت     شمسی

 

امور بانوان  آيا مي دانيد كه ... 


زنان ناقص العقل نیستند
این ایراد که اسلام زن را ناقص العقل آفریده استٰ از طرف غربیها طراحی شده است ،و باید گفت که در زن کمبود عقل نیست تا مورد اشکال و ایراد واقع شود.بلکه عقل زن چون تحت تأثیر عواطف شدید قرار می گیرد کاربرد اصلی خود را از دست می دهد.از رو اسلام زنان را از مسؤولیتهایی که نباید عواطف در آن حکومت کند همچون قضاء و جهاد و حکومت منع کرده است.
بنابراین ،زن از این جهت که مایه ی آسایش و راحتی و رفع کننده اضطراب خاطر و نگرانی استٰ بر مرد فضیلت دارد و مرد به دلیل  انجام دادن کارهای سنگین اجتماعی و تدبیر منزل از زن برتر است.
پس،زن و مرد دو نحوه وجودی هستند که برای اداره نظام جهان باید با هم باشند.از این رو چون وجود مرد «وجود تعقلی»است تدبیر و اداره ی مالی و تربیتی خانواده به عهده او واگذار شده است.
منبع : کتاب خانواده در اسلام

تذکر زبانی عنایت ربانی
هر یک از احکام خدا ستاره درخشنده ای هستند که دل های مؤمنان و فضای زندگی آنها را نورانی می کنند که  از میان آنها امر به معروف و نهی از منکر درخشش بیشتر و قامت برافراشته  تری دارند زیرا این دوفریضه آب زلالی هستند که نهال دین را بارور وشعله های گناه را خاموش می سازند.
اما آنچه مهم است اجرای این دو اصل تابنده در زندگی اجتماعی اهل ایمان است وگرنه دین خدا ضمانت اجرایی خود را که در درون آن نهاده شده است را از دست خواهد دادو نکته مهم در عملیاتی کردن امر و نهی دینی علاوه بر احساس تکلیف و شجاعت در بیان دین خدا و شناخت خوبی ها و بدی ها آگاهی از نحوه اجرا و به تعبیر دیگر مدیریت امر و نهی دینی است.
از آنجا که مرحله سوم امر به معروف  از عهده اکثر مردم بیرون است و مرتبه اول نیز از محدودیت قابل توجهی نسبت به مرتبه دوم برخوردار است عملاًامر و نهی زبانی بیشترین رسالت اصلاحگرانه یعامه مردم را تشکیل می دهد.از این رو باید آگاهی های خود را در این باره افزایش دهند تا بتوانند با موفقیت به پیروزی های بزرگ اصلاحات اجتماعی خود نایل شوند و از سویی از شکست در انجام وظیفه و سرخوردگی های ناشی از عدم مدیریت صحیح امر   و نهی دینی در امان مانند و دست کم آمار آنها را کاهش دهند.

منبع : کتاب معجزه تذکر زبانی

 

پرتال علمی پژوهشی راه بهشت

برنامه نويسی : اصفهان هاست

کليه حقوق اين سايت برای « ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر شهرستان اصفهان » محفوظ است