زندگی نامه شهیدمحمد محسنیان (اولین شهیداحیاءامربه معروف ونهی ازمنکر شهرستان اصفهان) ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر شهرستان اصفهان


  نشریه هوش و معرفت شماره 3

معاونت فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان ؛ پس از تهیه ، تولید و توزیع 2 شماره نشریه « هوش و معرفت » در نوروزهای 91 و 92 با تیراژ 30 هزار جلد، امسال هم اقدام به تهیه ، چاپ و توزیع نشریه « هوش و معرفت 3 » با محتوای ...

   صفحه اول

   معاونت سازمانهاي اجرايي ››
   معاونت تشكلهاي مردمي ››
   معاونت ادارات و كارخانجات ››
   معاونت فرهنگي ››
   امور بانوان ››
   محصولات

   لينکهای مفيد

   نظرسنجی

   بایگانی اخبار

   ورود مديران

   ورود همکاران

   ورود کاربران






  ورود کاربران عضویت در سایت راه بهشت را به علاقه مندی های خود اضافه کنید راه بهشت را صفحه خانگی خود کنید خبرخوان سایت     شمسی

 

       زندگی نامه شهیدمحمد محسنیان (اولین شهیداحیاءامربه معروف ونهی ازمنکر شهرستان اصفهان)

 

  شهیدمحمد محسنیان (اولین شهیداحیاءامربه معروف ونهی ازمنکر شهرستان اصفهان)
متولد13/6/1342درخانواده ای مذهبی درشهراصفهان میباشد.

پرتال اداری ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر

  

شهیدمحمد محسنیان (اولین شهیداحیاءامربه معروف ونهی ازمنکر شهرستان اصفهان)
متولد13/6/1342درخانواده ای مذهبی درشهراصفهان می باشد.
وی درسنین طفولیت بود که شوروهیجان به ثمررسیدن انقلاب اسلامی را میدید وتجربه میکرد.
6 ساله بودکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید،قراربود حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز گردند.
ان وقتها بنابه مقتضیات زمان درهمه خانه ها تلوزیون وجود نداشت .محمدبرای دیدن تصاویر بازگشت شورانگیز امام دلها خیلی بی تابی میکردودلش میخواست این صحنه هاراببیند. مادرش اورلبه بغل گرفت وبه سمت منزل پدربزرگش که تلوزیون کوچکی داشتند به راه افتاد.درطول مسیر مردم باشورونشاط وصف ناپذیری کوچه وخیابانها راآذین نموده بودند.
دریکیا زخیابانها تلوزیونی گذارده بودند.محمدتاب تحمل تا رسیدن به جانه پدربزرگ رانداشت وازمادرش خواست تا همانجا بایستد وصحنه های ورود امام خمینی ره واستقبال مردم ازایشان را همان جا ببیند.
محمد وارد دبستان شد،دوران راهنمایی درمدرسه شهیذآیت الله غفاری سپری کردودیپلمش دردر دبیرستان شهید رجایی گرفت.وی درس خوان درعین حال پرتلاش درعرصه های مذهبی ،اجتماعی وگروهی به ویژه بسیج بود ،پاتوق فعالیتهای بسیجش مسجدامیرالمومنین علیه السلام در خیابان جی بود.

شهید محمد محسنیان

با شروع جنگ تحمیلی علیرغم آنکه سنش کفاف حضورد جبهه رانم داد بادست بردن درون شناسنامه وکسب رضایت پرومادر عازم جبهه کردستان شد وبه مقابله بادشمن پرداخت.
شهیدمحمد محسنیان فردی متدین ، مذهبی ، عاشق و دلباخته امام حسین علیه السلام بود ، وی فردی انقلابی و دلسوز بود و بسیار بر صرفه جویی و جلوگیری از اصراف تاکید داشت و خودش ساده زیست بود اما ظاهری آراسته داشت . تازه خدمت سربازیش به پایان رسیده بود ، مقدمات استخدام در نیروی انتظامی را انجام داده بود خود را برای رفتن به دوره آموزشی لازم آماده می کرد که در تاریخ 6/6/91 در راه بازگشت به خانه با هنجار شکنی یکی از ارازل و اوباش منطقه 3 اصفهان که به زورگیری ، قلدری و اذیت و آزار دیگران مشهور بود مواجه شد . با دیدن رفتار ناشایست و خلاف اخلاق وی به سراغ او رفت با لحنی آرام شروع به نصیحت و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر وی نمود اما هنوز صحبت های محمد تمام نشده بود که آن از خدا بی خبر با قمه بر گردن محمد زد خون از رگ های گردن محمد فوران کرد محمد را به بیمارستان منتقل کردند اما دیر شده بود ، محمد به کما رفته بود و پس از 7 روز در همان سالروز تولدش رخت از دنیا بر بخت و به مولایش حسین ابن علی علیهالسلام ملحق شد بعنوان گل سر سبد شهدای شهر اصفهان در جلگه آمرین به معروف و ناهیان از منکر جای گرفت .
یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

تعداد بازدید : 445 مرتبه       گروه : معاونت سازمانهای اجرایی     تاریخ انتشار : 4/10/1391 

چاپ

 Bookmark and Share


نظرات کاربران :

پرتال علمی پژوهشی راه بهشت

برنامه نويسی : اصفهان هاست

کليه حقوق اين سايت برای « ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر شهرستان اصفهان » محفوظ است